Forum informativ
Forum informativ

Va rugam sa va inregistrati deoarece:
*poti adauga linkul si bannerul tau gratuit pe linkultul.ilive.ro
*puteti pastra legatura cu noi.
*aveti acces la toate subiectele forumului.
*deveniti parte din comunitatea forum informativ!



Pentru orice intrebare, sugestie, opinie,sfat sau daca nu ai gasit ceea ce cauti,posteaza sau creaza un topic nou in legatura cu acest subiect.

De asemenea poti folosi si functia search pentru a verifica daca nu s-a mai discutat despre acest subiect.

Informare placuta!
forum informativ

Forum informativ

Sustine acest forum.Like it!


Ultimele subiecte
» CUM SA TRIMITI SMS GRATIS PE MOBIL
Joi Apr 12, 2012 6:42 pm Scris de Admin

» follow twiter forum informativ
Joi Apr 12, 2012 4:45 am Scris de Admin

» Noul mers al trenurilor.Trenurile îşi schimbă numele de duminică
Dum Dec 11, 2011 5:27 pm Scris de Admin

» Top 10 cele mai vandute produse la eMag
Mar Dec 06, 2011 12:10 am Scris de Admin

» 5 minute in jurul pamantului,vedere de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale,Time Lapse View from Space
Dum Dec 04, 2011 3:42 am Scris de Admin

» sfat sa opresti schimbarea statusului pe yahoo messenger
Sam Dec 03, 2011 5:29 am Scris de Admin

» convert pdf to word,converteste documente pdf in word
Vin Dec 02, 2011 9:20 pm Scris de Admin

» Descarca Yahoo! Messenger 11.5
Joi Dec 01, 2011 8:47 pm Scris de Admin

» 1 decembrie, programul manifestarilor de Ziua Nationala in Iasi
Joi Dec 01, 2011 2:30 am Scris de Admin

» funcțiile Calculatorului din Windows
Lun Noi 21, 2011 11:41 pm Scris de Admin

» Romanian New House Music 2011
Sam Noi 19, 2011 3:04 am Scris de Admin

» download Bitdefender Antivirus Free Edition-protecţie eficientă şi simplificată
Vin Noi 18, 2011 2:39 am Scris de Admin

» YMads.com monetizeaza-ti blogul,site-ul sau forumul tau
Dum Noi 13, 2011 11:00 pm Scris de Admin

» despre Lord of ultima,browser game lansat de Electronic Arts
Dum Noi 13, 2011 9:50 pm Scris de Admin

» Marie Curie, cercetatoarea aniversata de Google la 144 ani de la nastere
Lun Noi 07, 2011 11:38 pm Scris de Admin

» ŞERBAN HUIDU a intrat cu maşina pe contrasens şi a lovit frontal un Logan. Doi pasageri din Dacie AU MURIT
Dum Oct 16, 2011 7:11 pm Scris de Admin

» Noul iPhone 4S costa doar 25
Sam Oct 15, 2011 7:44 am Scris de DeM3nT

» Zilele Iasului 2011,programul sarbatorilor Iasului,concert 14 octombrie
Vin Oct 14, 2011 4:28 am Scris de Admin

» download Windows 8 Developer Preview
Joi Sept 15, 2011 7:59 pm Scris de Admin

» 11 septembrie 2001, zece ani mai tarziu
Dum Sept 11, 2011 4:44 am Scris de Admin

Nu ai gasit ce te intereseaza?Cauta pe Google!


Parteneri
forum gratuit


Sfaturi pentru o toamnă sănătoasă

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Sfaturi pentru o toamnă sănătoasă

Mesaj Scris de Admin la data de Sam Sept 11, 2010 1:59 am


Încheierea sezonului cald aduce cu sine începerea şcolii, apropierea sărbătorilor, dar şi sezonul de gripă. Aerul devine mai aspru, mai uscat, vântul este mai rece şi zilele sunt tot mai scurte, iar temperatura scade gradual; mai mult, pot apărea schimbări drastice de temperatură.
Toate aceste modificări, deşi normale, pot avea consecinţe negative asupra sănătăţii şi stării de spirit.
Aerul uscat este o problemă comună în sezonul de toamnă şi poate cauza constipaţie, uscăciunea gâtului, a pielii, ochilor şi părului.
Vă prezentăm câteva sfaturi utile pentru a vă menţine starea de sănătate în lunile ce urmează.

Întăriţi-vă imunitatea

Schimbarea vremii şi instalarea temperaturilor scăzute pot afecta organismul şi îl pot predispune unor afecţiuni mai mult sau mai puţin serioase.
Una dintre soluţiile la îndemâna oricui pentru prevenirea bolilor de sezon, o reprezintă creşterea imunităţii.

Iată câteva sfaturi importante:

- Consumaţi lămâi şi limonadă
Lămâile sunt fructul ideal pentru restabilirea echilibrului acid – alcalin. Consumarea de limonadă sau adăugarea de suc de lămâie în ceai, salată sau alte feluri de mâncare ajută la îmbunătăţirea echilibrului intern al organismului.

- Profitaţi de tratamentele naturiste
Există nenumărate suplimente pe bază de plante sau tincturi, care oferă un sprijin suplimentar organismului în acomodarea cu schimbările de mediu.

- Odihniţi-vă suficient
Pentru a-şi putea îndeplini activităţile zilnice, adulţii au nevoie de 6-10 ore de somn pe noapte. Specialiştii au corelat somnul cu balanţa nivelului hormonal (hormonii de creştere / hormonii de stres, etc), menţinerea unei greutăţi optime, gândirea lucidă, îmbunătăţirea stării de spirit şi sănătatea pielii.

- Consumaţi suficiente proteine
Proteinele reprezintă un element de bază în sănătatea organismului, minţii şi sistemului imunitar. Dietele sărace în proteine conţin, de regulă, cantităţi ridicate de carbohidraţi, care sunt uşor transformaţi în glucoza şi cresc nivelul de zahăr în sânge, solicitănd pancreasul şi sistemul imunitar.

- Consumaţi suficiente lichide
Experţii susţin că majoritatea durerilor de cap survin în prezenţa unui consum insuficient de apă. Durerea de cap şi setea reprezintă semne ale deshidratării.

- Reduceţi consumul de zahăr alb rafinat
Reducerea sau eliminarea zahărului alb rafinat din meniul zilnic va atrage cu sine o creştere a nivelului de energie, reducerea greutăţii corporale, creşterea imunităţii şi a abilităţii de concentrare/gândire. Mulţi nutriţionişti consideră zahărul a fi un drog cu impact negativ puternic asupra organismului uman. Totodată, este recomandată şi evitarea îndulcitorilor artificiali, consideraţi a fi chiar mai nocivi decât zahărul.

- Consumaţi porţii mari de fructe şi vegetale
Fructele şi vegetalele au la bază nenumărate vitamine, minerale, fibre, enzime şi antioxidanţi, oferind un conţinut nutriţional inegalabil.
Multe dintre vitamine, incluzând vitamina C, au efect antioxidant şi protejează celulele – inclusiv pe cele ale sistemului imunitar – de degradările provocate de toxine. Produsele închise la culoare (fructele de pădure, nap, brocoli) sunt bogate în flavonoizi, polifenoli şi alti antioxidanţi.

- Petreceţi timp afară, în frig
Mai mult de 90% din timp îl petrecem în mediu inchis, inhalând aer filtrat şi germenii altor persoane. Petrecerea de timp în mediul extern în perioadele reci stimulează glanda tiroida şi întăreşte sistemul imunitar.

Profitaţi de super-alimentele de sezon

Pe lângă scăderea temperaturii, toamna aduce cu sine şi o serie de super-alimente:

Vegetale:
- Dovlecei: bogaţi în caroten şi carotenoizi – luptă împotriva bolilor de inimă;
- Cartofi dulci: fibre şi potasiu – scad tensiunea arterială;
- Sfecla: acid folic, fibre, vitamina C şi fier – previne cancerul de colon;
- Ciuperci: seleniu şi antioxidanţi – protejează împotriva agenţilor poluanţi din mediu;
- Ceapa: vitamina C şi fibre – scade riscul de cancer ovarian;
- Nap şi sfeclă: antioxidanţi şi vitamina K – sprijină funcţia de coagulare a sângelui;
- Afine: proantocianidină – previn afecţiunile gingiilor şi aduc beneficii tractului urinar;
- Nuci: acizi omega 3 – reduc riscul de boli cardiovasculare;

Fructe:
- Pere: fibre, vitamina A, B1, B2, C, E, acid folic, antioxidanţi – previn cancerul, au efect diuretic şi laxativ, scad nivelul de colesterol din sânge şi previn hipertensiunea;
- Mere: flavonoizi, polifenol, antioxidanţi, acid malic – previn afecţiunile digestive, scad nivelul colesterolului şi reduc bolile de piele;
- Struguri: flavonoide, vitamnina A, B, C, calciu, fosfor – previn constipaţia, guta, reumatismul, bolile de piele şi afecţiunile ficatului;
- Gutui: vitamina A, fibre şi fier – reduc riscul de cancer, efect tonic, antiseptic, analeptic, astringent si diuretic;
- Clementine: vitamina C, fibre, aid folic, potasiu – ajută la scaderea în greutate, îmbunătăţirea vederii, reducerea stresului;
- Măceşe: vitamina C, E, A, D, antioxidanţi, – reduc simptomele osteoartritei, artritei reumatoide, bolii Crohn;
- Castane: vitamina D, riboflavin, calciu, fosfor, fier – sursa de energie, reduc febra, calmează durerile reumatice;

Protejaţi-vă de alergiile de toamnă

Alergeni în sezonul de toamnă:

- Polenul
În sezonul de toamnă, plantele eliberează celule minuscule în aer, în scopul reproducerii. Când polenul şi alţi alergeni ajung în căile nazale, sistemul imunitar îi identifică drept invadatori şi eliberează anticorpi (substanţe care în mod normal au rolul de a lupta împotriva virusurilor, bacteriilor şi alte organisme cauzatoare de boală). Anticorpii atacă alergenii, antrenând eliberarea unei anumite substanţe chimice – histamina – în organism. Histamina provoacă simptome precum rinoree, lăcrimarea ochilor şi alte simptome specifice alergiilor. Aproximativ 75% dintre persoanele alergice la polenul de primăvară sunt alergice şi la rugină sau pipirig.
- Praful
Praful este un alergen important, deoarece sporii ajung foarte uşor în aer, atât în mediu extern cât şi în interiorul locuinţei. Deşi prevalenţa de vârf se înregistrează în lunile de vară, praful rămâne prezent în aer şi la începutul toamnei. Din aer, acarienii de praf ajung cu uşurinţă în căile nazale, provocând strănutul, lăcrimarea şi rinoree.

Sfaturi:
- Reduceţi expunerea la alergenii de toamnă
- Utilizaţi un filtru de aer eficient împotriva polenului, prafului şi altor particule;
- Utilizaţi un umidificator care să menţină umiditatea aerului în intervalul 35-50%;
- Evitaţi ieşirile la primele ore ale dimineţii (intervalul orar 5.00 – 10.00 AM), perioada de vârf în dispersarea polenului;

Tratarea alergiilor de toamnă
Pentru tratarea simptomelor provocate de alergii, sunt disponibile pe piaţă următoarele medicamente:
- corticosteroizi – sub formă de spray nazal – reduc inflamaţia căilor nazale;
- antihistaminice – reduc strănutul şi senzaţia de mâncărime prin blocarea acţiunii histaminei;
- decongestionante – eliberează căile nazale prin calmarea congestiei şi a inflamaţiei;
- tratament combinat antihistaminice/decongestionantele

Remodelaţi-vă silueta cu dietele de toamnă

Dieta cu mere
De ce sunt recomandate merele pentru scăderea în greutate?
- au un conţinut bogat de apă;
- conţin fibre solubile şi insolubile, necesare procesului de scădere în greutate;
- conţin calorii negative;
- pectina din măr reduce colesterolul şi scade pofta de mâncare;
- conţin puţine calorii;
- spre deosebire de alte alimente, oferă senzaţie de satietate fără consumarea unei cantităţi calorice ridicate (practic se consumă în mare parte apă);

Variante de diete cu mere
Dieta “3 mere pe zi”: consumarea unui măr înaintea fiecărei mese; aceasta este singura regula impusă în această dietă.
Dieta de 3 zile: consumarea exclusiv de mere pe perioada celor 3 zile.
Dieta cu mere şi orez: meniul zilnic este bazat pe consumul de mere şi orez fiert.

Dieta cu pere
Perele sunt bogate în pectină şi fibre solubile, ajutând organismul să elimine grăsimile şi protejându-l împotriva toxinelor.
O pară de dimensiune medie conţine 60 de calorii.
Dieta cu pere este o metodă de detoxifiere a organismului şi presupune consumarea exclusiv de pere pe perioada a 2-3 zile.
O altă modalitate de modelare a siluetei presupune consumarea de pere la micul dejun şi optarea pentru un meniu zilnic care să excludă grăsimile, sosurile, dulciurile sau produsele semipreparate/procesate.

Dieta cu struguri
Dieta cu struguri a fost adusă în atenţia publicului de Johanna Brandt, care susţinea că strugurii pot preveni şi trata cancerul.
La fel ca şi în cazul dietelor cu mere şi pere, şi dieta cu struguri presupune consumarea exclusivă de apă şi struguri, în cantităţile dorite. Cu ajutorul acestei diete se pot pierde 2-3 Kg in 5 zile.

Dieta cu dovlecei
Dovlecelul este o legumă ce poate fi consumată fără limite, având un conţinut caloric de 15 calorii la 100 de grame şi un conţinut de apă de aproximativ 95% .
Introdus în meniu zilnic sub diferite forme: suc, supa, copt, sub formă de salata, cu smântâna, pe grătar, fiert, dovleacul poate ajuta la reducerea consumului zilnic de calorii şi scăderea în greutate.
Asociaţi dovleacul cu carne slabă pe grătar, brânză de vaci, gătiţi-l cu legume, astfel încât să fie parte a meselor servite zilnic.

Renunţaţi la fumat: Nu veţi creşte în greutate

Daca v-ati decis in sfarsit sa renuntati la acest viciu, iata si o veste buna: renuntarea la fumat nu va cauza creşterea greutăţii pe termen lung; Unele persoane cresc n greutate 2-4 kilograme imediat după ce renunţă la fumat, însă această modificare a greutăţii corporale este una temporară.

Pentru a renunţa cu succes la viciul fumatului, experţii consideră important sprijinul specialiştilor, familiei, prietenilor şi colegilor de muncă.
Medicii şi/sau psihologii pot fi de mare ajutor în lupta cu tutunul, iar în cazuri de dependenţă mai mare, se poate apela la medicaţie dedicată renunţatului la fumat.

Combinarea terapiei cu alte strategii – evitarea factorilor asociaţi fumatului sau schimbarea rutinei zilnice – cresc şansele de succes.
Un alt sfat util: unele alimente şi băuturi îmbunătăţesc gustul ţigărilor, iar altele îl înrăutăţesc. Bazaţi-vă alimentaţia pe legume şi fructe, reduceţi consumul de carne, şi înlocuiţi cafeaua şi/sau alcoolul cu un pahar cu lapte.

Vaccinaţi-vă împotriva gripei
Odată cu răcirea vremii şi petrecerea de timp mai mult în spaţii închise, apare virusul gripal. Deoarece virusul gripal poate afecta plămânii, pot apărea complicaţii precum pneumonia – care necesită spitalizare, sau poate cauza deces. Din acest motiv, este recomandată vaccinarea împotriva virusului gripal.
Perioada optimă pentru vaccinare este octombrie – noiembrie,însa vaccinul poate fi efectuat şi în luna decembrie.
Virusul gripal apare, de regulă, la începutul lunii octombrie şi rezistă până la finalul lunii mai.
Persoanele care îngrijesc sau au în preajmă copii mai mici de 2 ani, aparţin grupului prioritar de vaccinare.
Există 2 tipuri de vaccin antigripal: cel injectabil şi cel sub formă de spray nazal.

Vaccinul injectabil este recomandat:
- copiilor între 6 luni şi 19 ani;
- femeilor însărcinate;
- persoanelor peste 50 de ani;
- persoanelor de orice vârstă care prezintă afecţiuni cronice (ex: astm);
- persoanelor care activează în domeniul sanitar sau în aria de îngrijire la domiciliu.

Pentru evitarea contactării sau transmiterii virusului gripal, se recomandă:
- acoperirea cu un şerveţel a căilor nazale şi a gurii în timpul strănutului/tusei;
- spălarea frecventă a mâinilor cu săpun – în special după strănut/tuse;
- utilizarea de geluri antibacteriene atunci când este imposibilă spălarea mâinilor cu apă şi săpun;
- păstrarea distanţei faţă de persoanele ce dau semne de gripa;
- evitarea contactului dintre mâini şi ochi/nas/gură, pentru evitarea răspândirii germenilor;

Cartofii dulci: excelenţi în sezonul rece

Cartofii dulci (Ipomoea batatas) au miezul de culoarea galbenă sau portocalie iar coaja poate fi albă, galbenă, portocalie sau roşie; Pot avea forma cartofilor obişnuiţi, sau o formă alungită.
Cartofii dulci sunt o excelentă sursă de antioxidanţi, betacaroten, vitamina C şi E, calciu, fier şi potasiu. Fibrele conţinute promovează un tract digestiv sănătos, iar antioxidanţii joacă un rol important în prevenirea bolilor de inima şi a cancerului.
Conţinutul bogat de vitamina C şi betacaroten funcţionează ca antioxidanţi puternici, care ajută organismul în eliminarea radicalilor liberi – chimicale care distrug celulele şi membranele celulare, asociate cu dezvoltarea arterosclerozei, afecţiunilor cardiace, cancerul de colon, etc.
Deoarece nutrienţii au rol anti-inflamator, pot fi de ajutor în reducerea severităţii afecţiunilor ce au la bază inflamaţii, precum astmul, osteoartrita, artrita reumatoida.
Conţinutul ridicat de vitamina A, se recomandă în meniul persoanelor fumătoare sau celor expuse frecvent fumului de ţigară (potrivit studiilor, substanţele carcinogene din fumul de ţigara induc deficienţa de vitamina A în organism).
Un cartof dulce copt, de dimensiune medie (aprox.80 grame) conţine 95 de calorii.

Învioraţi-vă cu o cafea caldă

O ceşcuţă de cafea caldă dimineaţa poate aduce nenumărate beneficii sănătăţii; cafeina stimulează creierul şi sistemul nervos şi poate scădea riscul de diabet, Parkinson, probleme de dispoziţie, dureri de cap.
Cercetătorii au descoperit multiplele substanţe benefice conţinute de cafea: acid clorogenic – compus al familiei de antioxidanţi care poate îmbunătăţi metabolismul glucozei, magneziu – minerala care creşte sensibilitatea receptorilor celulari insulinici şi amplifică toleranţa la glucoza, prevenind diabetul.
Un alt atu al cafelei este conţinutul caloric 0; acesta poate fi crescut însă prin adaosul de zahăr, frişca, cremă sau sirop.

Admin
Admin

Mesaje : 610
Data de inscriere : 03/07/2010
Localizare : iasi

http://informativ.forumulmeu.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum